Лише 5% всіх старих автомобілів в Україні потрапляють в утилізацію.
Власники старих автомобілів можуть зіткнутися з додатковими витратами після покупки нового засобу пересування. Зокрема з них запропонували збирати так званий утилізаційний збір.
З такою ініціативою виступив глава Держекоінспекції Андрій Мальований, передає UBR.
Він вказав, що ряд факторів не дають належної мотивації утилізувати старі авто належним чином для їх власників, а тому машини часто потрапляють на звалища, де забруднюють ґрунт свинцем, іржею і моторною оливою.
Серед таких факторів він назвав відсутність розгалужених мереж утилізації старих авто, а також необхідність доплачувати за цей процес.
За словами Мальованого, цю проблему можна вирішити застосувавши механізми, які практикують в ЄС, а саме:
доплачувати покупцям нових авто, якщо ті належним чином утилізували старі;
після завершення терміну експлуатації автомобіля стягувати утилізаційний збір;
штрафування порушників норм утилізації автомобілів;
розширення відповідальності виробників, на яких пропонують покласти обов’язки по «знешкодженню» виведеного з експлуатації автомобіля.
Глава Держекоінспекції зазначив, що в Україні лише близько 5% машин йдуть на утилізацію, минулого року таких було лише 13 тисяч. Решта ж потрапляють на звалища і продовжують там забруднювати навколишнє середовище.
Джерело